Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky platné a účinné od 1. 6. 2024
Obchodné podmienky a reklamačný poriadok internetového obchodu www.grimax.sk
- Všeobecné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok internetového obchodu www.grimax.sk (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú pravidlá pre nákup v internetovom obchode grimax.sk.
- Všetky zmluvné vzťahy sa uzatvárajú v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a ak je kupujúci spotrebiteľom aj zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
- Údaje predávajúceho sú nasledovné:
GRIMAX SK s.r.o.
Galvániho 15B, 821 04 Bratislava
IČ: 50155911, DIČ: SK2120197453
119160/B vedená na Okresnom súde v Bratislave
e-mailová adresa: bratislava@grimax.sk
tel .: +421 948 733 357
Otváracia doba prevádzky Bratislava:
Galvániho 15A (1.poschodie), 821 04 Bratislava
po - pia: na vopred dohodnutý termín
- Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, ich obsah je mu známy, vrátane reklamačného poriadku, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Vymedzenie pojmov a postup uzatvorenia kúpnej zmluvy
- Predávajúci je právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu tovar alebo poskytuje služby.
- Kupujúci - spotrebiteľ je každý kupujúci, ak sa nejedná o kupujúceho - iný subjekt, ako je definovaný v odseku 3 tohto článku, teda každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak koná.
- Kupujúci - iný subjekt, je taký kupujúci, ktorý je podnikateľom a pri uzatvorení zmluvy je z okolností zrejmé, že sa kúpa týka jeho podnikateľskej činnosti. Podnikateľom je pritom ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom činiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku.
- Predmet kúpy - predmetom kúpy na základe kúpnej zmluvy je tovar (hnuteľné veci dodávané predávajúcim zákazníkom alebo vyrábané a dodávané predávajúcim zákazníkom) uvedenej v záväznom potvrdení objednávky zo strany predávajúceho, ktorým sa uzatvára kúpna zmluva (ďalej tiež len "tovar"). Predmetom zmluvy ani súčasťou kúpnej ceny nie je montáž tovaru ani výnos tovaru do poschodia. Informácie o tovar dostupný na www.grimax.sk sú uvádzané podľa aktuálne dostupných údajov a informácií. Rozhodujúce sú údaje o tovare vrátane kúpnej ceny k okamihu, keď kupujúci doručí objednávku predávajúcemu.
- Ceny majú charakter cien zmluvných a sú vrátane DPH (predávajúci je platcom DPH). K cene je pripočítané dopravné zmysle pravidiel uvedených nižšie v článku. V týchto obchodných podmienkach.
- Postup pri uzavretí kúpnej zmluvy je nasledovný:
Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá akceptáciou tohto návrhu, a to záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho podaným prostredníctvom e-mailu kupujúcemu. Objednávka kupujúceho a záväzné potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho sa považujú za doručené, ak sa s nimi strany, ktorým boli určené, môžu zoznámiť. Od tohto okamihu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy.
K zmenám a doplneniam v už urobenej objednávke musí prísť výlučne prostredníctvom e-mailu: bratislava@grimax.sk. Po odsúhlasení zmeny kupujúcim a po úhrade zálohy už nie je možné spraviť akúkoľvek zmenu v objednávke.
Predávajúci je oprávnený odmietnuť objednávku, keď z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru (faktická nemožnosť plnenia) nie je možné objednaný tovar kupujúcemu dodať. O zrušení objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo formou e-mailu.
Predávajúci si okrem iného vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy, na základe dohody s kupujúcim, a to v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu a k uzatvoreniu kúpnej zmluvy nedôjde.
Na darčeky, ktoré sú poskytované úplne zadarmo, nie je možné uplatňovať akékoľvek práva spotrebiteľa. Takýto tovar spĺňa podmienky darovacej zmluvy podľa platných právnych predpisov SR.
- Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí zákazník sám.
- Práva a povinnosti zmluvných strán, výhrada vlastníctva
- Uzatvorením kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu, teda kúpnu cenu tovaru a dopravné.
- Predávajúci dodá tovar špecifikovaný v objednávke kupujúceho (objednávke doručenej prostredníctvom elektronickej pošty) na objednávkovom formulári, ktorý kupujúci vypĺňa pri objednaní tovaru, ktorá je potvrdená záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
- Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúcemu dodá bezchybný tovar v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to na adresu udanú kupujúcim, ak je taká adresa na území ČR alebo SR.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar objednaný a dodaný v súlade s kúpnou zmluvou a obchodnými podmienkami. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu a dopravné podľa týchto obchodných podmienok riadne a včas v súlade s podmienkami dohodnutými v kúpnej zmluve a obchodnými podmienkami.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru prechádza na kupujúceho odovzdaním tovaru kupujúcemu.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade kúpy tovaru dištančným spôsobom
Právo odstúpiť od kúpnej zmluvy
- Zákazník spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v tých prípadoch, keď mu to priznáva zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonníka, v platnom znení, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru zákazníkom alebo ním určenou treťou osobou, bez udania dôvodu. Vyššie uvedená lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci - spotrebiteľ v jej priebehu odošle predávajúcemu oznámenie, že od zmluvy odstupuje.
- Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy musí zákazník o svojom odstúpení od tejto zmluvy informovať predávajúceho formou jednostranného právneho rokovania (písomným prípisom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb alebo e-mailom na adrese bratislava@grimax.sk s tým, že písomne uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí (tj. kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru do miesta určeného kupujúcim). Predávajúci v textovej podobe potvrdí kupujúcemu-spotrebiteľovi prijatie právneho rokovania predstavujúceho odstúpenie, a to bez zbytočného odkladu Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od zmluvy, postačuje odovzdať odstúpenie od zmluvy v posledný deň lehoty prevádzkovateľovi poštových služieb) alebo ho aj odoslať e-mailom na adresu bratislava@grimax.sk.
- Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy
- Ak zákazník odstúpi od zmluvy podľa tohto článku, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia zákazníka o odstúpení od zmluvy, všetky platby týkajúce sa tovaru, ohľadne ktorého zákazník odstupuje od zmluvy, ktoré od neho dostal. Predpokladom vrátenie peňazí je vrátenie tovaru zákazníkom. Peňažné prostriedky budú vrátené prostredníctvom rovnakého platobného prostriedku, ktorý kupujúci-spotrebiteľ použil pre pôvodnej transakcii (neurčil Ak však kupujúci-spotrebiteľ výslovne inak), prípadne je možné vrátiť peňažné prostriedky tiež v hotovosti v sídle spoločnosti alebo na niektorej z prevádzok, nie však skôr ako kupujúci-spotrebiteľ tovaru predávajúcemu odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Zákazník je povinný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k odstúpeniu od tejto zmluvy, zaslať späť alebo ho osobne odovzdať v sídle predávajúceho. Lehota sa považuje za zachovanú, ak zákazník odošle tovar späť pred uplynutím 14 dní. Zákazník berie na vedomie, že vrátený tovar musí byť kompletný - nepoškodený, neotvorené a zaslané tak, aby prepravou nedošlo k jeh poškodeniu. Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinnosti zákazníka, je predávajúci oprávnený voči zákazníkovi uplatniť nárok na náhradu zníženie hodnoty tovaru, resp. zníženie o náklady vynaložené predávajúcim na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, a započítať ho na vrátenej sumy. Tým nie je dotknuté právo na náhradu škody vzniknuté predávajúcemu.
- Náklady spojené s vrátením tovaru nesie zákazník.
- Zákazník berie na vedomie, že nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený/objednaný podľa priania zákazníka. Vchodové dvere Doorsy, interiérové dvere a zárubne Vasco Doors, Porta, Verte, Boulit sú vyrábané kupujúcemu na zákazku. V prípade tovaru vyrobeného na zákazku, nie je možné uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
- Ak je spoločne s tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a zákazníkom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a zákazník je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
- Platobné podmienky
- Tovar bude kupujúcemu odovzdaný až po úplnom zaplatení kúpnej ceny a dopravného.
- Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu a dopravné osobne pri prevzatí tovaru od pracovníka prepravnej spoločnosti, ak je tovar zasielaný na dobierku, alebo platobnou kartou.
- Dodávateľ je oprávnený požadovať pred dodávkou zálohu vo výške až 100% hodnoty objednávky. V prípade, že je záloha požadovaná, je vystavená zálohová faktúra - daňový doklad. Po dodaní tovaru je na daňovom doklade hodnota zálohy odpočítaná. Platbu za dvere a obložky, vchodové dvere a ďalší tovar vyrábané alebo inak upravené na zákazku alebo podľa priania zákazníka je možné uskutočniť iba vopred bezhotovostným prevodom alebo zložením finančnej hotovosti na predajni na základe riadne vystavenej zálohovej faktúry. Rozhodujúce pre stanovenie dodacej lehoty je dátum pripísania čiastky na účet predávajúceho.
- Tovar bude zákazníkovi dodaný v pracovné dni iba v rámci Českej republiky a Slovenska v čase od 8: 00-19: 00 hod. Zákazník bude kontaktovaný špedíciou a bude mu oznámený konkrétny čas dodania tovaru.
- Zásielky sú zasielané spoločnosťou - Raben, Toptrans alebo Geis, prípadne aj inou dopravou podľa váhy tovaru.
- Dodacia lehota pre tovar sa pohybuje od 2 do 16 týždňov podľa výrobcu (dodávateľa) tovaru, kedy pri objednaní je zákazník oboznámený s konkrétnym termínom dodania.
- Cena za dopravu sa odvíja od celkovej váhy zákazky a je stanovená v konfigurátore pri objednávke.
- Všetky dodacie termíny sú len informatívne a môžu sa líšiť o 7-10 dní.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť prepravcu podľa charakteru odosielaného tovaru.
- Zákazník je povinný pri prevzatí zásielky vykonať kontrolu zásielky s cieľom zistiť, či je obal neporušený a či zásielka nevykazuje zjavné znaky poškodenia. Ak sú pri prevzatí zásielky kupujúcim zistené zjavné znaky poškodenia, zákazník je povinný s prepravcom spísať zápis o škode. O poškodení zásielky pri preprave informuje kupujúci predávajúceho bez zbytočného odkladu. Toto hlásenie o poškodení predávajúcemu sa odporúča vykonať písomne prostredníctvom emailu do 24 hodín. Zákazník si zároveň prekontroluje počet balíkov na prepravnom liste, ktorý musí byť zhodný so skutočným počtom doručených balíkov. V prípade, že sa počet balíkov na prepravnom liste nezhoduje s počtom balíkov doručovaných, zákazník preberie zásielku s výhradou v prepravnom liste a reklamáciu nahlási písomne prostredníctvom emailu. Pokiaľ takto neučiní, reklamácia na chýbajúce balík / y nebude uznaná.
- Dopravné u zásielok je uvedená vždy v objednávke podľa váhy tovaru. Predávajúci upozorňuje, že ceny dopravného sa môžu meniť v závislosti na zmenách cien dopravcov.
- Zákazník je povinný uhradiť skutočné náklady dopravy (dopravné) aj v prípade, že zaslaný tovar od prepravcu neprevezme, a to z dôvodov na jeho strane. V prípade expedície tovaru zákazníkovi bude zákazníkovi následne zaslaná faktúra s výškou dopravného.
- Všetky zmluvné vzťahy sa riadia slovenským právnym poriadkom.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia a sú v príslušnom znení rozhodujúcej pre všetky objednávky urobené v tento deň a neskôr. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Dňom uverejnenia obchodných podmienok sa ruší platnosť a účinnosť predchádzajúcich obchodných podmienok, to však nemá vplyv na kúpne zmluvy uzatvorené podľa doterajšieho znenia obchodných podmienok.
- Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho postúpiť svoju pohľadávku voči predávajúcemu vyplývajúce z kúpnej zmluvy na tretiu osobu.
- Osobitné dohody so zákazníkom urobené v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok, ktorá by s nimi boli v rozpore.
V Bratislave, dňa 1. 6.2024